Top 5 - Magyar kortárs írók

Majdnem egy éve jelentkeztem utoljára ezzel a rovattal, most a kedvenc kortárs magyar íróimat fogom bemutatni azzal a nem titkolt céllal, hogy megismertessem - megkedveltessem több emberrel! :)

Kőrösi Zoltán
Vele tavaly januárban ismerkedtem meg Vámos Miklós - Kedves kollégák interjúkötetének hatására (amit szintén tudok ajánlani, ha érdeklődtök a kortárs magyar irodalom iránt!). Még a könyvtárból vettem ki tőle több könyvet, de csak A hűséges férfit olvastam el, de ezzel már megnyert magának. Szépen ír, nagyon erősek az írásinak a hangulata ez fogott meg elsőre. Tavaly nyáron a Könyvudvarból beszereztem a Milyen egy női mell? - Hazánk szíve c. családregényét, és ma elkapott a vágy és megrendeltem még két könyvét (Budapest, nőváros, és a Szerelmes éveket, bookline 50%-os akció ;)), szóval nemsokára ezekről is írni fogok! (Molyon kihívás a szerző műveihez)

forrás
Cserna-Szabó Andrással egyik egyetemi csoporttársam ismertetett meg, az egyik kedvenc írója. Az utolsó félévben mi választhattuk ki a szemináriumi olvasmányainkat és ő ajánlotta a Puszibolt c. novellafüzérét. Az lett az egyik kedvenc könyvem - groteszk, elborult, de roppant szórakoztató Cserna-Szabó stílusa. Utána két könyvét olvastam, februárban az első regényét: Szíved helyén épül már a Halálcsillag, és az esszégyűjteményét még tavaly decemberben szereztem be a helyi antikvárium kiárusításán - Mérgezett hajtűk-et.
Aki nem rajong az elborult történetekért az szemezgethet az író gasztronómiai könyvei között: Ede a levesben, Nagy macskajajkönyv.


Rakovszky Zsuzsa
Többeknek ismerős lehet a neve a fordításai kapcsán (pl.: Twilight, Hideghegy, Éjszakai cirkusz stb), de versei és regényei is jelennek meg. Az első könyvet tőle szintén egyetemi órára olvastam, a Hold a hetedik házban c. novelláskötete volt a tárgyalt mű. Erősen líraiak a művei, borongósak, kell egy bizonyos hangulat hozzá. A kígyó árnyéka c. regénye is nagyon megfogott, jobban mint a novellák - ez egy történelmi regény, ami átszőnek az élet komoly témái és a babonák. Legújabb regénye 2011-ben jelent meg, a VS - ebbe belekezdtem, de nem sikerült végigolvasnom, de egyszer újra nekiállok!


Tóth Krisztina 
róla már írtam korábban egy top 5-ös bejegyzésben: "Mivel anyukám hosszú-hosszú évek óta olvassa rendszeresen a Nők Lapját ezért nem volt ismeretlen nekem Krisztina munkássága. Olvastam néhány novelláját a lapban - a redőny leszakadósra emlékszem a legjobban. Egyik nap fedeztem fel szintén anyukám könyvei között a Hazaviszlek, jó?-t és onnan nem volt megállás. Az egyetemen vettük a Vonalkódot, nemrég pedig elolvastam a Pixelt is. A kedvencem a három közül a Vonalkód - furcsa módon épp arról nem írtam a blogban, na majd bepótolom. Pár hete pedig élőben is láthattam az írót, a sárvári könyvtárban rendezett esten. :))" Azóta se sikerült írnom a Vonalkódról :), de olvastam a legújabb regényét az Akváriumot.


Grecsó Krisztián 
róla is már írtam: "Ismét egy kortárs író. Volt szerencsém vele is találkozni nemrég, nagyon közvetlen, humoros embernek ismertem meg az alatt a másfél óra alatt, amíg a könyvtárban vendégeskedett. Sikerült dedikáltatnom a Mellettem elférsz könyvét is, amit azóta újra is olvastam és kicsit jobban megértettem :) Eddig még csak a fenti könyvet és a Tánciskolát olvastam, ami szintén tetszett nekem -egyes részei még jobban is, mint a M.e.!"
Most kajtatom a régebbi könyveit, az Isten hozottat, vagy a Pletykanyut, de egyre nehezebb beszerezni :(

Nincsenek megjegyzések:

Te mit gondolsz? :)

Üzemeltető: Blogger.